Skit ska skit ha?


En Bajsblöja i brödkorgen.

fritt efter ”La belle époque”

IMG_2070

Jag har jobbat med restaurang sedan 1978.
Jag borde inte vara känslig.
Jag har tagit hand om överförfriskade människor, hållit upp håret på spyende tjejer som fått för mycket sprit på studentfester, ordnat taxi hem.
Jag har hjälpt damer med rollatorer.
Jag har burit brickor åt män i rullstol.
Jag har bistått handikappade kvinnor då de behövde gå på toaletten.
Jag har föreslagit viner till noviser.
Jag har flamberat, trancherat och filéat.
Jag har sett det mesta och hjälpt de flesta.
Jag gör allt jag kan för att mina gäster ska vara nöjda, borde vara hårdhudad, har varit med om det mesta.
Men va fan.
Är mitt jobb inte mer värt än så här?
Jag minns er med era feta vagnar och dumdryga attityd.
Skäms på er.
Skäms.

Kommentera

